06 stycznia

Co warto zrobić w styczniu?


Uświadomiłam sobie, że napisałam tekst o tym, co warto zrobić jesienią, ale zimą już nie miałam kiedy napisać kolejnego. Pomyślałam jednak, że chciałabym rozbić to na miesiące. Czasem zastanawiamy się, co można by zrobić, by dany miesiąc był lepszy, przyjemniejszy. Więc specjalnie dla was stworzę serię dwunastu (tyle, ile jest miesięcy) tekstów, o tym, co warto robić w każdym miesiącu. Ciekawi? 

Styczeń to pierwszy miesiąc roku. Dla wielu z nas jest to początek czegoś nowego. Czas postanowień, zapisywania celów i dążenie do nich. Jednak - niezależnie, czy nowy rok jest dla ciebie przełomem, czy nie - warto zrobić w styczniu te kilka(naście) rzeczy. Albo chociaż niektóre z nich.

Co warto zrobić w styczniu?

Zdrowie

Przypominam, jak ważne są badania. Pozwalają one szybko wykryć zmiany w organizmie i szybko zareagować. Pamiętajmy o badaniach krwi i moczu co najmniej raz do roku oraz o badaniu chociażby piersi. Dokładnie oglądajmy swoje ciało. Dlatego:
  • Zrób badania krwi i moczu. Dzięki temu wykluczysz niektóre choroby i zmiany w organizmie. 
  • Zapoznaj się ze swoim ciałem i dokładnie je obejrzyj (przy okazji zrób samobadanie piersi).

Porządki

Porządki są bardzo ważne. Nie rozumiem tych przed świętami, ale raz na jakiś czas warto uporządkować przestrzeń wokół siebie, by lepiej się czuć. Pamiętaj także, że nie tylko dom czeka na uporządkowanie. Dlatego:
  • Zrób najpierw porządki w głowie (czego chcę w życiu? czy do tego zmierzam? czy jestem szczęśliwa?).
  • Zrób porządki w domu (nie czekaj do wiosny. Teraz i tak większość czasu spędzasz w domu).
  • Pozbądź się pamiątek po ludziach, z którymi nie chcesz mieć do czynienia (po byłych partnerach, koleżankach itp. I tak zalegają, a ty wcale ich nie potrzebujesz).

Przyjemności

Nie samą pracą człowiek żyje, dlatego warto pamiętać o relaksie, przyjemnościach i odpoczynku. Pielęgnuj w sobie wewnętrzne dziecko, bo dzięki temu będziesz szczęśliwym człowiekiem, w tym szarym świecie pełnym złych emocji.
  • Wróć do aktywności, którą kiedyś lubiłaś, a o której zapomniałaś lub po prostu przestałaś na jakiś czas ją wykonywać (sport, malowanie itp.).
  • Przeczytaj dobrą książkę z twojej ulubionej dziedziny (powieść, poradnik itp.).
  • Jeśli będzie śnieg - ulep bałwana, albo urządź bitwę na śnieżki (i znów poczuj się jak małe dziecko).
  • Wieczorny spacer (najlepiej w śniegu, ale o nim raczej można na razie tylko pomarzyć).
  • Zrób sobie domowe SPA (takie od stóp, do głów).
  • Zagraj w gry (planszowe, karciane) lub poukładaj puzzle. 

Nauka

Styczniowe aktywności są bardzo różne, ale niektóre z tych umiejętności pomogą nam przez cały rok. Dlatego warto nauczyć się pewnych rzeczy już teraz i korzystać z nich cały rok.
  • Naucz się czegoś nowego (języka, szydełkowania).
  • Naucz się odpoczywać (i korzystaj z tej umiejętności w każdego dnia).
  • Znajdź aktywność, która cię uspokaja (joga, kolorowanki).
  • Zacznij prowadzić pamiętnik (albo notes, w którym zapiszesz, co cię trapi, cieszy, smuci).

Pozostałe

Tutaj zostały trzy aktywności: jedna sportowa i dwie kulinarne (nie do końca fit). Warto jednak czasem pozwolić sobie na odrobinę przyjemności i rozpusty. 
  • Sport zimowy (albo po prostu na świeżym powietrzu).
  • Pyszny napój (specjalna herbata, gorąca czekolada, aromatyczna kawa...).
  • Ciasto (jakie tylko chcesz).

Mam nadzieję, że spodobają się wam te aktywności i chętnie zrobicie chociaż niektóre z nich :) Piszcie w komentarzach, co warto zrobić w styczniu!

31 komentarzy:

  1. Sporo punktów z tej listy, mam już odhaczonych, bo wolny czas, sprzyja robieniu fajnych rzeczy ;) Resztę na pewno zrobię, czekam tylko np. na więcej śniegu, żeby móc ulepić bałwana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Teraz też mam sporo wolnego czasu, więc rozwijam się trochę ;)

      Usuń
  2. Styczeń będzie dość spokojnym miesiącem dla mnie. Nie mam póki co planów na ten miesiąc :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniałaś mi że za dwa tygodnie mam egzamin z angielskiego :D Świetne porady, na pewno warto chociaż spróbować :) Za zdrowie muszę się zabrać najlepiej od razu. Męczą mnie mdłości, na pewno nie z powodu ciąży ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia na egzaminie! I zadbaj o zdrowie, lepiej szybko, niż żeby potem było gorzej :)

      Usuń
  4. O tak, również apeluję o to, by się zbadać, kobietki również ginekologicznie, to bardzo ważne!

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie te punkty i tak obowiązują przez cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czy ja wiem jeszcze jak to jest odpoczywać w spokoju :)

    OdpowiedzUsuń
  7. na porządki to ja się zbieram od pół roku, nie wiem czy 2020 przyniesie coś nowego w tej kwestii :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, pomyśl, czy tak naprawdę tego potrzebujesz? Będę na dniach wrzucać tekst o porządkowaniu. Może ci się przyda ;)

      Usuń
  8. U mnie te punkty aktualne cały rok :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale świetny post! Czekam na kolejne, a kilka punktów na pewno zrealizuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post :) super, że napisałaś o tym, zimą chyba jeszcze bardziej się nie chce niż jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Choć ostatnio, gdy świeciło słońce, poczułam wiosnę. A to styczeń :D

      Usuń
  11. Na każdy dzień coś innego ;)ja lubię jednak pewną harmonię i dlatego nie mogę wszystkiego naraz robić, gdyby nie obowiązki, które zajmują mi z 12godzin dziennie to pewnie bym się podjęła. No ale niedługo czeka mnie w końcu finish.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia w obowiązkach. Wiesz, nie trzeba robić wszystkiego. Możesz zrobić tylko kilka rzeczy z tej listy :)

      Usuń
  12. W styczniu … czekam choć na kilka dni porządnego mrozu! Idealnie się wtedy spaceruje po lesie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Najważniejsze to mieć postanowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja muszę zacząć od Zdrowia, bo ostatnio nie dbam wcale.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Wszystkie Twoje słowa motywują mnie do dalszego działania. Jeśli blog Ci się spodobał, koniecznie zaobserwuj i bądź na bieżąco!